Wednesday 14 March 2012

Keputihan & Cara Mengatasinya..

Bagaimana Untuk Merawat & Menghilangkan Keputihan??


Masalah Keputihan biasenye dianggap remeh oleh sesetengah wanita. Ramai yg anggap keputihan tu normal termasuk la diri saya sndiri. Tetapi sebenanya salah! Keputihan kalau x dirawat akan membawa kesan yang negatif.

Keputihan terjadi disebabkan oleh jangkitan bakteria seperti Bacteria Vaginosis ataupun fungus seperti Trichomoniasis dan Candida Albican.


Jika rawatan kulat ini tidak dirawat, maka kesannya akan menjadi bertambah teruk. Kulat ini mampu merebak keseluruh tubuh dan seterusnya jangkitan ini boleh menyerang organ-organ penting dalam badan kita.

Jangkitan bakteria atau kulat ini juga mampu merebak ke pasangan kita. Hasilnya organ seksual lelaki juga akan mengalami kegatalan, kemerahan, kesakitan dan juga kulit melecet.


Drp gmbr di atas ni anda boleh tengok bagaimana bakteria dan kulat merebak kedalam saluran faraj anda.

Selalunya kita akan mendapatkan rawatan doktor...itu yang terbaik

 Tahukah anda, menurut kajian daripada: Melbourne Sexual Health Centre, mengatakan bahawa 77% wanita yang menerima rawatan antibiotik untuk keputihan akan mengalami jangkitan semula selepas sebulan rawatan diberikan!


Kenapa Rawatan Di Klinik Tidak Berkesan?

Apabila anda mengadu hal keputihan anda di klinik, biasanya Doktor akan memberikan antibiotik ataupun antifungal. Mesti kita ertanya-tanya kenapa mesti doktor berikan antibiotik dan juga antifunggal? Tidak adakah rawatan lain selain itu...

Jawapannya mudah sahaja, memang itu adalah protokolnya. Tetapi telah berlaku kesilapan besar terhadap protokol ini!

Kebanyakkan antibiotik dan antifungal akan memusnahkan segala jenis flora (bakteria) dan fungal dalam badan anda. Pemusnahan ini termasuklah kepada bakteria baik. Fenomena ini seterusnya membawa ketidakseimbangan flora dalam badan .

Ketidakseimbangan inilah menyebabkan kejadian keputihan berulang kali berlaku. Antara kesan lain akibat ketidakseimbangan flora ini adalah berlakunya kegatalan, kemerahan dan rasa hangat di kawasan vagina serta lebih banyak keputihan berbau akan keluar.

Sekarang anda sudah jelas bukan kenapa rawatan biasa sukar untuk menghilangkan keputihan selama-lamanya...

Jom sama-sama kita lihat gambar rajah dibawah bagaimana dengan pengambilan antibiotik boleh menyebabkan bakteria ”baik” terbunuh...




Abistu mcm mane?Pe boleh buat utk hilangkan keputihan ni?
Ha, jangan risau!PB yg ditenun dgn sulaman FIR boleh menyelesaikan masalah keputihan ni tau!Long girdle Pb akan bertindak ke atas rahim & vagina dan membantu:

* mengangkat dan menegangkan kembali rahim pada bentuk asal

* merawat masalah-masalah yang berkaitan dengan rahim

* merawat keputihan dan masalah haid yang tidak teratur

* melembapkan jalanan di dalam vagina tanpa merengsakan

* menghalang jangkitan pada vagina dan pundi (bladder)

*menjadikan dinding dan pintu vagina anda lebih elastik dan ketat semulajadi-


* menambah dan mengaktifkan cairan semulajadi di dalam faraj, menjadikan anda wanita


yang paling istimewa 


Keistimewaan yang hanya anda dan suami dapat rasainya....:))






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...