Thursday 22 November 2012

Just a reminder to all of Us: 5 PERKARA

Sekadar Renungan:

Ingatlah 5 Perkara SEBELUM 5 Perkara..iaitu:


1. Sihat sebelum sakit – Buatla sesuatu yang berfaedah dan mendatangkan kebaikan kepada diri kita dan orang-orang disekeliling semasa kita masih sihat.2. Muda sebelum tua – Waktu muda inilah saatnya kita berusaha mencari kemewahan disamping tidak lupa kewajiban kepada Maha Pencipta, kelak bila dah tua anda tidak lagi memikirkan hal duniawi.
3. Kaya sebelum miskin – Waktu kaya berharta, kita boleh menolong orang yang lebih susah kerana sedekah yang ikhlas akan jadi bekalan di hari kemudian untuk menghadapNYA.
4. Lapang sebelum sempit – Waktu kita masih ada kelapangan inilah waktu yang paling sesuai mendalami ilmu agama untuk pedoman kita & menambahkan ilmu di dada.
5. Hidup sebelum mati – Sesungguhnya sewaktu hidup semua 4 perkara di atas boleh kita lakukan. kelak, bila kita telah tiada hanya amal soleh, sedekah jariah dan doa anak yang soleh yang mengiringi jasad & roh kita.
Jadi, kawan2, marila kita sama2 renungkan & muhasabah diri...sesungguhnya Jodoh, Ajal & Maut itu ketentuan Allah S.W.T..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...